Hvor lang tid skal der gå?

Øv.. jeg synes godt nok, at jeg har tænkt en del på min eks i denne weekend. Lørdag lå jeg hele dagen med tømmermænd, hvilket jo heller ikke hjælper særligt meget på det. Især ikke, når jeg også tænkte på, hvor hyggeligt det altid var at have tømmermænd sammen med ham. I dag føler jeg mig utrolig rastløs og har indtil videre ingen planer på denne grå søndag. Så jeg føler det hele er lidt øv i dag. Samtidig irriterer det mig gevaldigt meget, at jeg stadig kan dvæle ved forholdet, når det er over et år siden, at vi slog op. Hvor lang tid skal der fucking gå?!? Men når jeg tænker tilbage på, hvordan jeg havde det for ca. et halvt år siden, så er jeg alligevel kommet en del videre. For et halvt år siden, gik der næsten ikke en dag, hvor jeg ikke græd fordi jeg savnede ham så forbandet meget. Og hver eneste dag tvivlede jeg på min beslutning og havde bare lyst til at løbe tilbage til ham og kaste mig i hans arme. Disse dage findes stadig, men heldigvis ikke så ofte. Jeg har næsten også lært at acceptere min beslutning og fundet en ro igen og en tro på, at det hele nok skal gå på en eller anden måde – selvom vi ikke er sammen. Men lige i denne weekend, er troen en smule svær at finde. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor hyggeligt det ville være lige nu, hvis vi havde denne søndag sammen. Og jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, hvad han mon laver i dag. Derudover er der så mange ting, der minder mig om ham. Når solen skinner, minder det mig om dengang, jeg blev forelsket i ham og når det regner, minder det mig også om ham, og savnet tager til. Jeg har lige købt en håndsæbe, hvor duften tager mig tilbage til den gang, vi var nyforelskede. Selv duften af jordbær, får mig til at tænke på ham – for ikke at nævne utallige sange i radioen, jeg sommetider må slukke for, fordi de kommer lidt for tæt på. Det er så åndssvagt.. Og alligevel ikke. Egentlig burde jeg være taknemmelig for, at mit første forhold var noget særligt. At han var noget helt specielt. Og at vi, trods de svære tider, havde det godt sammen og i hvert fald ville hinanden det godt. At tænke sådan gør mig glad, og så alligevel lidt trist, da det alt sammen er i fortiden. Men sådan er det. Jeg kan heller ikke gå i gennem livet uden kærestesorger. Det ville fandeme være for nemt sluppet. Men kæft, det kan være hårdt nogle gange!

One thought on “Hvor lang tid skal der gå?

Leave a Reply

