Godt nytår!!

Et nyt år er begyndt. Jeg havde en skøn nytårsaften sammen med mine dejlige venner. Festen varede til kl. 8 om morgenen og derefter var det op på arbejde kl. 14 og 8 timer frem, hvilket var liiiidt stramt, men det gik! Nytår er skønt og jeg elsker virkelig den stemning, der er nytårsaften. Alle virker så glade, optimistiske og lykkelige. Som om alle ved, at det her bare bliver DERES år! Denne helt specielle stemning er det, jeg elsker allermest ved nytåret.

En ting, jeg dog ikke er så begejstret for ved det nye år er den stræben efter at ændre på sig selv. Mere træning og en sundere livstil er f.eks. ofte et populært nytårsforsæt og vi bliver bombarderet med blogs og artikler med gode råd ift. madplaner, detox-kure, et større vægttab osv. CHRIST ALTSÅ!! Selvfølgelig er der altid noget, man kan ændre til det bedre og det er også en god idé at leve sundt, men jeg synes altså også, det bliver SÅ FORBANDET trættende hvert år at blive mindet om, at man egentlig kunne gøre det bedre. Vi kan træne mere, spise sundere, få udrettet mere i vores liv osv. osv. Der er så mange ting, vi kan gøre for at blive en bedre udgave af os selv. Facebook smider om sig med artikler omkring motion og en sundere livstil i det nye år og denne måneds udgave af Woman indeholder et makeover-tema på hele 21 sider!! Temaer såsom ”Sådan forvandler du dine bryster” og ”Sådan forvandler du dit ansigt”. COME ON!!! Hvorfor skal vi altid ændre os? Det kunne være så skønt, hvis vi kunne sige: Jeg er god nok, som jeg er. Selv med den ekstra delle på maven eller den lidt dovne attitude. Men det er fandeme også svært, når man ser så meget lort rundt omkring i medierne, såsom artikler med overskriften ”Spis dig slank i det nye år”, for ikke at nævne reklamer på diverse bustoppesteder med nytårstilbud på fitnessabonnementer ledsaget af en svedende toptrænet kvindekrop. Måske er det bare mig, men jeg siger: Lad os nu få fred! Måske skulle ens nytårsforsæt hellere være, at forblive den man er. For sandheden er, at vi nok altid vil have den ekstra delle på maven eller være hende, som ender med at bruge hele fridagen på sofaen i stedet for at udrette et nyt og spændende projekt. Og sådan er det! Så jeg synes, at vi skal hjælpe hinanden med at stå ved os selv, være stolte af os selv og håbe på, at vi forbliver vores skønne Jeg i 2017. Dette skal være mit nytårsforsæt!

Og så rigtig godt nytår 🙂

One thought on “Godt nytår!!

Leave a Reply

